Een goed blog is als diner by candlelight

 In Blog

Mijn blog stond boven een testje waarin je kon uitvinden wat voor soort aardappel je bent.

Ondanks mijn geploeter op een goed verhaal, zag ik meer reuring onder de aardappeltest.

Ook een vlog van een mevrouw met veel haar was een hit, haar lokken wild slingerend van links naar rechts richting de selfiestick. Het betoog ging over haarzelf. Ze wist niet zo goed wat ze nou wilde met haar marketing-job. Of wel. Of nee, toch niet. Dan duren twee minuten lang hoor.

Zulke posts, die vind ik vermoeiend.

Dat ligt niet aan social media. Ook niet aan goudlokje.

Dat ligt aan mij.

Omdat ik zo’n honger heb. Honger naar nieuws. Naar inzichten, wijsheden en visies. Wat valt er te leren? Hoe had ik het nog nooit bekeken? Ik wil geen snacks, maar een stevige maaltijd.

                                                                                                                                                     Hongerrr!

Zo hang ik altijd aan de lippen van mijn ghostblogklanten. Vakmensen die hun eigen kijk op hun vakgebied geven. Met een bepaalde stelligheid en kennis, beantwoorden ze feilloos de What’s in it for me vraag. Hun lezers moeten er wat mee opschieten. Het is de enige manier om duurzaam aan je autoriteit te bouwen.

Gedoe

Waarom zie je dat zo weinig? Elke ondernemer heeft boeiende verhalen. Te tijdrovend? Liever een take-away dan een middag in de keuken staan? Daarbij, alles draait om conversie. Om leads en sales. Dus als een foto minstens zoveel likes krijgt als een mooi essay, wat doe je dan moeilijk? Of die vijf tips. Die knip en plak je er tussen de soep en de aardappelen in. En met een muisklik deel je andermans artikel. Tijdens je vakantie programmeer je wat quotes. Ben je toch zichtbaar.

Ik maak me geen illusies. Dit is hoe het werkt. Snacks, bites en to go’s. Dit is waar menig online marketeer een strategie omheen bouwt. En daarom worden we ermee overspoeld.

Maar ik wil haute cuisine (en jij denk ik ook)

Ik wil lezen wat jouw bedrijf anders maakt. Storytelling, alsof ik erbij ben. Ik wil in de trein vergeten uit te stappen, omdat ik me verlies in je blog. Hardop lachen in de stiltecoupé. Omdat ik iets herken. Ik wil leren van jouw fouten. Hoe je de plank missloeg bij je tarifering. Of waarom je lof oogstte, juist van die lastige klant. Ik wil iets weten, waardoor ik nooit meer hetzelfde naar jouw of mijn business kijk. Geraakt worden door jouw unieke manier van ondernemen.

Zodat ik denk: toch eens bellen of mailen.  

En, natuurlijk verorber ik af en toe graag wat McNuggets. Maar liever de diners by candlelight. Kwaliteitsverhalen. Omdat die meer verzadigen. Ze stillen je honger, als een mals stukje vlees met romige saus. Koffie met friandises na, alstublieft.

Als een date, met een interessant verhaal. Waarvan je halverwege al voelt: dat tweede afspraakje komt er. En die derde ook.

Think about it.

Tenzij je liever laat weten wat voor aardappel iemand is.

 

Wilma van Rooijen | www.tekstnuance.nl

T 06-232712878

Als ghostblogger blog ik voor ondernemers. Onder eigen titel publiceren zij deze blogs waarin ze specifieke, vakgerichte kennis en expertise delen. Met als doel: bouwen aan hun autoriteit, bouwen aan vertrouwen.

 

Start typing and press Enter to search