Een beetje ondernemer láát toch voor zich bloggen?

 In Blog

Mam, waar ben je?

Ja, hier. Ik zit met mijn kop in het gootsteenkastje. Er heeft iets gelekt. Wat is er?

-Emma en ik gaan even lunchen in de stad.

Oh Emma, hallo. Heeft jouw moeder ook zo’n hekel aan schoonmaken?

-Wij hebben daar iemand voor.

 

Magische woorden: wij hebben daar iemand voor.

Ik wil dat ook.

Ik besluit direct mijn huishouden uit te breiden met een iemand. En sindsdien zit ik altijd in een schoon huis.

En dat bevalt goed.

Elke ondernemer herkent dit. Iemand ergens voor hebben, ofwel uitbesteden, kan een verademing zijn. Van je jaarrekening tot iemand die de kerstkaarten regelt.

Zo maak ik al enige tijd opdrachtgevers blij door zakelijk voor ze te bloggen, als ghostblogger. Kijk, één keer zelf een blog schrijven lukt ze nog wel. En een tweede ook wel. Maar de derde komt niet van de grond. Geen tijd, geen inspiratie.

Tot ze er iemand voor hebben.

Iemand die samen met hen een plan maakt, de juiste toon raakt én de continuïteit waarborgt. Bloggen als een serieus onderdeel van de content strategie. Je deelt op gezette tijden waardevolle informatie. Via social media, je website, je nieuwsbrief.

Met als doel publiek aan je te binden. Mensen gaan je specialisme herkennen.

Hé, dat is die schilder van die monumentale panden. Die dataspecialist die gewone taal spreekt. Of dat bureau dat leiderschapstrainingen organiseert op een zeilschip.

Ja, maar niemand kent mijn business toch zo goed als ik?

Waar. Daarom bepaal je zelf waarover je blog gaat. Welke specialiteiten of deskundigheid je eruit licht. Maar hoe makkelijke giet je dat even in een strakke blog? In een vlot en begrijpelijk verhaal?

Daar heb je dan dus gewoon iemand voor.

Maar ik weet nooit waarover ik het moet hebben?

Tja, het moet wel ergens over gaan. Een blog als eyeopener, met nieuwe inzichten. Een verhaal dat mensen aan het denken zet of op een andere manier impact heeft.

Maar, even hè. De verhalen liggen natuurlijk op straat. Dagelijks los je problemen voor je klanten op, kiezen opdrachtgevers jou om je expertise of unieke aanpak. Hilarische situaties, complexe problemen of juist appeltje-eitje oplossingen. In everything lies a story.

Een zakelijk blog is als een gesprek in de koffiehoek

Let eens op wat je terloops over je business vertelt tijdens de koffie. Die belevenissen, daarin schuilen de beste verhalen. Verhalen die mensen onthouden. Laat je blogs in dezelfde ontspannen en ongedwongen sfeer schrijven. Door iemand.

Koffie?

Wilma van Rooijen | Ghostblogger

 

 

Start typing and press Enter to search