Je bedrijf is niet uniek. Jij bent dat wel.

 In Blog

Jij hebt best grote oren, zei iemand tegen me. Klopt, daar kan ik beter mee horen. En dat vinden mensen fijn, hoor. Gewoon niet onderbroken worden.

Als ghostblogger is dat natuurlijk een voorwaarde, goed luisteren. Als ik voor jou schrijf, moet ik me in je kunnen verplaatsen, nietwaar?

Tranen

Gelukkig ben ik nieuwsgierig. Ik wil weten wat jou drijft, hoe je in het leven staat. Met de juiste vraag op het juiste moment spits ik mijn oren. En soms raak je mensen. Tot tranen toe. Zoals die ondernemer die het familiebedrijf overnam. Zijn eigen dromen verdrong hij gemakshalve, maar kwamen tot leven door mijn gevraag.

One life to live

Waarom volgde hij zijn hart niet? Dat roept toch iedereen? Hij keek weg. Een ongemakkelijke stilte. Toen keek hij me weer aan, met vochtige ogen. Zo makkelijk is dat niet. Er is ook nog zoiets als loyaliteit. Een levenswerk, een trots. Al pratend trok hij de conclusie. Loyaliteit. Hij verkoos loyaliteit aan zijn vader boven het vervullen van zijn eigen wensen. En achter die keuze staat hij nog altijd.

Al heeft hij ook slechts one life to live.

 Er is ook nog zoiets als loyaliteit

Wat zegt zo’n verhaal? Trouw zijn aan het familiebedrijf betekent verantwoordelijkheid nemen, tradities overnemen. Lange termijn denken. Dat sterke gevoel voor loyaliteit, vertaalt zich ook door de trouw aan zijn klanten. Zorg. Stabiliteit. Het uiterste geven. Die toewijding zegt meer over hoe hij het bedrijf runt, dan op het eerste gezicht lijkt.

Zingeving

Het is de unieke zingeving en visie, die ondernemers zo interessant maakt. Die handvatten bieden om je onderneming een eigen gezicht te geven. Deze man zal altijd een stap harder lopen. Voor zijn klanten, voor zijn vader en uiteindelijk voor zichzelf.

En zo is het ook met jou. Jouw persoonlijkheid zegt meer over je business dan je denkt.

De mens achter de ondernemer laat zien waarom hij of zij bepaalde keuzes maakt, waarden hooghoudt of er een uitgesproken visie op nahoudt.

En ja, dan hebben we het over authenticiteit.

Goudeerlijke advocaten

Welke ondernemer of organisatie durft aandacht te besteden aan die eigenheid?

Denk aan je vakgebied. Hoe kijk jij daarnaar? Wat is jouw toekomstvisie en waarom? Wat vind jij belangrijke waarden?

En dan niet de clichés zoals ‘de klant centraal zetten’Of kwaliteit leveren. En is het bijzonder als je integer bent als je net je advocatenpraktijk startte?

Je bedrijf is niet zo uniek. Maar jij en je team zijn dat wel.

Je maakt een wezenlijk verschil door die authenticiteit voor het voetlicht te brengen. Blog over hoe jullie je klanten, cliënten, patiënten, fans of ambassadeurs verrassen. Hoe je problemen oplost en waarom je iets traditiegetrouw doet. Of juist niet. Wat je anders maakt dan de rest. Waarin ben je vooruitstrevender, innovatiever of scherper?

En blog over je eigenheid. Onlosmakelijk verbonden met jouw manier van ondernemen.

Dat is waarom mensen met je in zee gaan.

Wilma van Rooijen | www.tekstnuance.nl

T 06-232712878

Als ghostblogger blog ik voor ondernemers. Onder eigen titel publiceren zij deze blogs waarin ze specifieke, vakgerichte kennis en expertise delen. Met als doel: bouwen aan hun autoriteit, bouwen aan vertrouwen.

 

Start typing and press Enter to search